Profile
Blog
Photos
Videos
Hej alle sammen
Her er sæsonens første skriv (blog indlæg) omkring hvad jeg/vi her på Team Benns går og laver, først omkring vores indledende guide kursus og senere hen specifikt i Sölden. Følgende tekst er tilknyttet modul 1, hvilket er første del af vores guide kursus ud af i alt 5 moduler.
Dag ét har været som forventet, en dag udelukkende dedikeret til at lære hinanden at kende og starte de tætte bånd som vi helt sikkert for skabt inden længe. Jeg har været utrolig overrasket over folks imødekommenhed. Som tidligere guide syntes jeg allerede på nuværende tidspunkt at alle Team Benns guide aspiranter har hvad der skal til for at blive en rigtig god guide. Her mener jeg nemlig at et godt humør, humor, smil, gå-på-mod og som sagt åben- og imødekommenhed er nogle utrolig vigtige egenskaber at besidde, hvilket jeg udelukkende har stødt på gennem dagen. På nuværende tidspunkt er lysten til at komme videre i uddannelsen enorm og ikke mindst i gang med selve jobbet sammen med mine nye fantastiske kollegaer…
Første modul har budt på utrolig mange fede udfordringer, udviklinger og ikke mindst nye bekendskaber. Alle har været super motiveret og haft en helt-i-top indstilling til tingene og opgaverne, der for en del nemlig har været helt nyt. Da jeg personligt er 2. Års guide (sidste år i Maria Alm for Team Benns) har jeg prøvet nogle af tingene før, dog har programmet været spækket med nye initiativer der har fået alle 100 % med på noderne. Rent praktisk har modul 1 bl.a. budt på morgenløb hver morgen kl. 6.30 (mødetid altid 10 min. før), en enkelt morgen badning kl. 07.00 i vesterhavet & natløb med guide relaterede opgaver på posterne.
Et vellykket kursus med yderst interessant og spændende indhold og ikke mindst nye kollegaer der på alle måder er så seje!
Alexander, Team Benns - Sölden
- comments


